L'ENT Monlycée.net permet aux parents d'élèves d'accéder aux actualités de l'établissement, une messagerie et à PRONOTE ( cahier de textes et notes de votre enfant).

Pour comprendre son fonctionnement, vous pouvez visionner cette VIDEO.

Les codes d'accès à l'ENT MonLycée.net ont été envoyés aux parents par mail du 18 au 20 septembre 2017.

Inscriptions à la préparation au Brevet d'initiation Aéronautique

bia

Pour la 13ème année, le lycée JP Vernant organise une préparation au Brevet
d’initiation Aéronautique (BIA) avec 2 heures de vol au programme !
Informations & Pré-incscription exclusivement en ligne :

Summer reading 2017 for pupils going into Seconde Européenne

If you wish to progress in English you must get into the habit of reading regularly: articles, short stories, novels and so on. We would like you to read the following book over the summer. Please do not leave your reading to the last week. The book review is to be handed back in September. (Do NOT cut and paste from Internet, teachers use the same sites as pupils to prepare their classes and so recognise when you have plagiarised!!!)

COMPULSORY READING: AL CAPONE DOES MY SHIRTS, by Gennifer Choldenko

Book Review:

1. What is the most important thing to know about the book? (50 words)
  2. Find out and explain the link between the novel and the author’s
  3. Is Al Capone the hero of the book? Why or why not? (50 words)
  4. Would you recommend it to someone? Why? (50 words)

OTHER IDEAS:

Skellig by David Almond

Michael's life is turning upside down. His mother has just had a baby who is very ill: there is a great fear she might die. His parents are distraught and Michael feels lonely and left out. One day, Michael goes into the garage at the bottom of the garden. He's not allowed there at all for the structure is dangerously unstable. There Michael discovers a man living in the garage, feeding himself on flies and spiders. It's Skellig.

Looking for JJ by Anne Cassidy

Alice Tully is a 17-year-old who works at the local coffee shop, lives with her kindly guardian Rosie and enjoys spending time with her boyfriend. But Alice hides a dark secret about her identity.

The Curious Incident of the Dog in the Night Time - Mark Haddon

Christopher Boone is fifteen years old. He has Asperger's syndrome. He lives with his father, goes to a special school, and has never been out by himself further than the sweet shop at the end of his street. One evening, Christopher finds a dead dog. Christopher likes to be certain, so he decides to try to solve the mystery.

Girl, Missing by Sophie McKenzie

Lauren has always known she was adopted but when a little research turns up the possibility that she was snatched from an American family as a baby, suddenly Lauren's life seems like a sham. How can she find her biological parents? And are her adoptive parents really responsible for kidnapping her?

Noughts and Crosses by Malory Blackman

Two young people are forced to make a stand in this thought-provoking look at racism and prejudice in an alternate society.

The Diary of a Wimpy Kid, Jeff Finney

A novel in cartoons: the journal of Greg Heffley, a middle-schooler who is generally dissatisfied with his lot in life: he hates his brothers; his parents are clueless; he is surrounded by “morons” at school; and he is not popular.

Événement de pré-rentrée au lycée

Le ParisienJean-Michel Blanquer, ministre de l'éducation nationale fait sa journée de pré-rentrée au lycée

"1er septembre 2017. En ce jour de prérentrée, les professeurs du lycée Jean-Pierre Vernant on reçu la visite de Benjamin Griveaux, le secrétaire d'état auprès du ministre de l'économie et des finances, Jean Michel Blanquer, le ministre de l'éducation, Valérie Pécresse, la présidente de la région Ile-de-France, et Daniel Filâtre, le recteur de l'académie de Versailles." leparisien.fr.

Pour accéder à l'article, merci de cliquer ICI

Journées Européennes du Patrimoine / DMA / PARC DE MATIGNON

matignon

Cette année, l'équipe du DMA du lycée Jean-Pierre Vernant a été sollicitée par l'Institut National des Métiers d'Art pour participer aux Journées Européennes du Patrimoine.

Dans le cadre de ces journées, les services du Premier Ministre et le ministère de la Culture ont souhaité proposer aux visiteurs de découvrir les savoir-faire de différents métiers d’art par le biais de stands et d’ateliers installés dans le parc de Matignon (septembre 2017).

Outre la découverte des gestes, des matériaux et des outils, il s'agissait de sensibiliser les visiteurs à l’évolution des métiers d’art grâce au développement des nouvelles technologies.

Au sein de l'espace alloué à l'INMA, des maîtres d'art et leurs Élèves, des lauréats du Prix Avenir Métiers d'Art, ont échangé avec le public sur leur parcours de formation.

Afin de présenter les formations actuelles dans les métiers d'art, différentes écoles ont présenté leur formation.

À ce titre, le DMA du lycée, DMA Céramique Artisanale et Arts Textiles option Artisanat Numérique, a présenté quelques réalisations des projets de diplôme des années précédentes et à mobiliser 4 étudiants volontaires pour recevoir et expliquer les enjeux de la formation aux collégiens reçus le vendredi.